کالری شمار جو
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کالری شمار جو
نوشته شده در شنبه 20 آبان 1396
بازدید : 32
نویسنده : saeed.bp

خواص کالری شمار جو بسیار است . کالری شمار جو یکی از دانه های بسیار مفید با فیبر بالا و دارای کلسیم قابل توجهی است. کالری شمار جو یکی از اولین دانه های کشت شده در تاریخ است که در نان بعضی غذاها، نوشابه ها و دیگر مواد وجود دارد کالری شمار جو همچنین یکی از دانه های پر مصرف در جهان است. کالری شمار جو گیاهی است یک ساله که ارتفاع ساقه استوانه ای آن بسته به ارقام مختلفه از 100 ـ 40 سانتی متر فرق می کند. کالری شمار جو به طور کلی در طب سنتی به سه صورت مختلف استعمال می شود :1) جوی کامل که دانه با سبوس روی آن باشد و فقط دنباله آن را کنده باشند.2) کالری شمار جوی مقشر یا پوست گرفته که عملاً قسمتی از پوست آن گرفته شده است.3) جوی سفید کرده که تمام پوست و سبوس آن را گرفته و به صورت جوی سفید درآمده باشد که در اصطلاح به آن کالری شمار جوی مرواریدی می گویند. کالری شمار جوی کامل معمولاً برای تهیه غرغره ها به کار می رودو در سایر موارد از کالری شمار جوی مقشر یا کالری شمار جوی کاملاً سفید استفاده می شود.غلات، منابع مهم فیبر در رژیم غذایی، ویتامین ها و مواد معدنی هستند که در دانه های تصفیه شده و یا تصفیه نشده یافت می شود. در این بخش به بررسی خواص کالری شمار جو  خواص آرد کالری شمار جو و خواص نان کالری شمار جو خواهیم پرداخت.خوردن دانه کالری شمار جو تشنگی را فرو می نشاند. تب را برطرف می کند و به عنوان مقوی و تونیک عمل می کند. و مالت در هضم غذاهای نشاسته ای خیلی کمک می کند و برای کاهش ترشح شیر کاربرد دارد. 

 

کالری شمار جو از نظر طبیعت طبق نظر حکمای سنتی سرد و خشک است و مواد مغذی آن از گندم کمتر است، ولی قابض و خشک کننده است.غلیان صفرا و خون را تسکین می دهد و تب های گرم و تب های سل را تقلیل می دهد. مضر مثانه است، از این نظر باید با روغن و انسیون خورده شود. کالری شمار جو زود هضم می شود ، مولد خون صالح است و به اصطلاح خونساز است ولی معده را سست می کند.طبق گزارش مرکز دانش MNT که انعکاس بخشی از مقالات فواید غذاها را در بر می گیرد، خوردن نصف فنجان کالری شمار جو 326 کالری، 11.5 گرم پروتئین، 2 گرم چربی، صفر گرم کلسترول، 68 گرم کربوهیدارت و 16 گرم فیبر در رژیم غذایی روزانه را تامین می کند.آمار جالب این است که مصرف نصف فنجان کالری شمار جو، 3 درصد از نیازهای کلسیم روزانه، 18درصد از آهن، 40 درصد تیامین، 25 درصد ریبو فلاوین، 21 درصد نیاسین، 15 درصد ویتامین B6 از فولات، 30درصد منیزیم، 25 درصد فسفر، 12 درصد پتاسیم، 17 درصد روی، 23 درصد مس، 50 درصد از سلنیوم و 90 درصد از نیازهای منگنز بدن را بر آورده می کند و همچنین بتا گلوکان که یک نوع فیبر است در کالری شمار جو یافت می شود. کالری شمار جو ، به نظر می رسد که از چند طریق در کاهش کلسترول مؤثر است. یکی این است که شبیه داروهای شیمیایی ضد کلسترول بازار، در مکانیسم ساخت کلسترول در کبد دخالت کرده و کلسترول را کاهش می دهد. محققان وزارت کشاورزی آمریکا در مرکز تحقیقات مادیسن سه ترکیب جداگانه در کالری شمار جو کشف کرده اند که قابلیت کبد در ساختن کلسترول نوع LDL را مهار می کند.

 

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که مصرف روز افزون غذاهای گیاهی مثل کالری شمار  جو خطر ابتلا به چاقی، دیابت، بیماریهای قلبی و مرگ و میر را کاهش می دهد و وزن را کاهش و موها را سالم و انرژی را افزایش می دهد. کالری شمار جو برای سرد مزاجان مضر است از این نظر باید با شکر خورده شود.مواد شیمیایی معروف به مهار کننده های پروتئاز که در دانه های گیاهی از جمله در کالری شمار جو وجود دارند، عوامل موجب سرطان را در بستر روده ها سرکوب می کنند و به این دلیل کالری شمار جو در ردیف مواد ضد سزطان قرار دارد.مالت کالری شمار جو کمک به هضم غذا می کندو مغذی است و سینه را نرم می کند ، برای معالجه سوء هاضمه تجویز شده است.ماءالشعیر سرد و تر است. مسکن حدت خون ، صفرا ، اخلاط سوخته و تب ها و امراض گرم است. حرارت باطنی را تسکین می دهد و حرارت کند و عطش مفرط را فرو می نشاند و برای سل، زخم های ریه، ذات الجنب، سردرد گرم و امثال اینها نافع است. اگر ماءالشعیر با نصف وزن کالری شمار جو آن ، خشخاش کوبیده مخلوط و مانند حریره شود، برای سردرد گرم مفید است و با عناب ، سپستان ، انجیر و پرسیاوشان برای درد سینه و سرفه مجرب است.شیره کالری شمار جو که آن را کشک الشعیر گویند سرد مایل به خشک است و غلیظ تر از ماءالشعیر است و برای اسهال صفراوی و مزاج های گرم مفید است و غرغره با آن برای ورم گلو و درد گلو نافع است.سبوس مهم ترین راه درمان طبیعی یبوست به شمار می رود. 

 

کالری شمار جو جلوگیری از یبوست نیز از بروز بواسیر ، التهاب دیورتیکول (کیسه ای مدوربه اشکال و اندازه های مختلف است که در جدار داخلی روده ایجاد می شود)، سرطان کولون، شقاق، فیستول، شکاف بافت معده و عفونت های دستگاه گوارش (که غالباً در میان افراد مسن مشاهده می گردد) پیشگیری می کند.بر اساس پژوهش های مختلف ، سبوس غنی ترین منبع غذایی فیبر و الیاف گیاهی محسوب می شود. این فیبر و الیاف را که بیشتر مواد سلولزی و همی سلولزی می باشد و مصرف آن موجب افزایش حجم مدفوع می گردد. افزایش حجم مدفوع عامل اساسی مبارزه با یبوست و بیماری کولون و پیدایش سرطان کولون می باشد.ضماد و آرد کالری شمار جو رادع است، ورم های سخت را تحلیل می برد، دمل های گرم را سر باز می کند و به تنهایی و یا مخلوط با هم وزن آرد کالری شمار جو و تخم پنیرک، برای سل ، ذات الجنب ، ورم های زیر بغل ، سینه ، پستان ، پشت گوش و سایر اعضا مفید است و ضماد آن با ریوند چینی برای ورم هایی که حرارت آنها در کمال حدت نباشد ، بسیار نافع است و با سرکه برای ورم های صفراوی و مخملک مفید است. اگر آرد کالری شمار جو نباشد ، کالری شمار جو مقشر را با آب و یا عصاره برگ های مناسب ساییده و استفاده کنید.




:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: